Un weekend in Delta Dunarii

Posted on

Iubesc mai repede escapadele aflate cu doua zile inainte, decat cele planificate de acum doi ani si cu siguranta ma cuceresc locatiile in care nu am ajuns niciodata. Vorbeam acum o saptamana cu o prietena si imi povestea despre Delta Dunarii, despre cat de frumos si linistit e totul acolo si am zambit. Am recunoscut ca o invidiez si ca mi-as dori si eu sa-mi fac timp sa merg acolo. Si nu mersul efectiv e greu de organizat, ci toate detaliile astea de care nu avem niciodata timp. Cauta cazare, inchiriaza barca, stabileste cateva activitati pe care sa le faci acolo si uite asa in cele din urma renunti si te reapuci de treburile zilnice. Stiu ca alegem de multe ori sa renuntam la visurile noastre doar din confort. Si gresim atat de mult!

Imi amintesc ca miercuri ma anunta Luminita ca am primit un mail cu o propunere simpatica. Eram prinsa in traficul din Bucuresti, intre 2 intalniri pentru Paris Fashion Week si am aruncat doar o privire rapida: Excursie in Delta Dunarii. WOW, this was fast! Bineinteles ca sunt inconjurata de oameni minunati, iar Luminita a facut ea ce a facut si m-a trimis in Delta. Si iata-ma deci vineri, in drum spre Murighiol, alaturi de cea mai tare gasca: Manuela, Iustin si Maria. Ce a urmat de aici au fost doua zile pline de relaxare, de stat degeaba, ceva ce noi nu am mai avut timp sa facem de ceva vreme.

Plimbarile cu barca pe canalele din Delta sunt cu adevarat speciale. Te relaxezi in timp ce barca taie valurile cu putere, saluti oamenii din celelalte barci, zambesti si ei iti zambesc inapoi, privesti nuferii albi si galbeni de aproape, incerci sa memorezi fiecare specie de pasari si undeva pe la nr.20 renunti. Sunt peisaje superbe si o liniste ce parca iti ofera ani in plus, sau macar clipe in care sa te gandesti la tine.

Excursia in Padurea Letea mi-a aratat ce inseamna sa traiesti simplu si frumos, sa te bucuri de oameni, de un dialog fluent pe care nu l-am avut ani buni cu oameni mai mari decat ghidul nostru. Un pusti de 14 ani ce conducea caruta cu doi cai cu atat de multa mandrie, ce povestea despre Padurea Letea ca este singura padure subtropicala din Europa, ca este indundata 4 luni pe an si ca poti efectiv sa pescuiesti acolo, ca e cumva casa lui Tarzan, plina de liane si aici se afla cel mai vechi stejar. Era o placere sa il auzi povestind si sa stii ca lui ii ajung toate astea si ca si tie ti-ar putea ajunge. Mi-a fost rusine cateva minute, iti recunosc, in vreme ce eu alerg dupa tendintele momentului, la 14 ani, aici in Delta, altele sunt responsabilitatile.

Mancarea cu specific pescaresc este ceva de vis. Nici nu stiam sincer ca pot exista atatea preparate pe baza de peste iar gazdele noastre ne-au pregatit totul acolo, in gospodaria lor. Am mancat bors de peste, saramura, plachie, chiftele de peste, ciorba de perisoare din peste si cele mai bune gogosi cu branza din lume, nu, nu exagerez deloc. Pe langa mancare, eu una m-am simtit ca intr-o mare familie, oamenii astia chiar stiu sa te faca sa te simti ca acasa, acasa, in Delta.

Pescuitul la pluta e cea mai intalnita indeltnicire in Delta, pe langa transportul cu barca. Noi am stat in localitatea Crisan, o insula in mijlocul Deltei, unde nu vedeai masini, nu auzeai motoare decat pe apa si unde strada principala era ingusta aproape cat un trotuar. E altfel lumea acolo, pana si cerul e diferit noaptea, atatea stele nu am vazut in 25 de ani. In Delta oricine devine pescar profesionist, cumva pestii sar direct la tine in undita, sunt extrem de multi, stiuca, somn si multe alte specii. Recunosc ca nu am incercat sa pescuiesc, insa am vazut atat de multe undite si pescari incat puteam lejer sa predau lectii de pescuit dupa cateva zile acolo.

2 zile in Delta mi-au aratat ca linistea nu inseamna neaparat lipsa zgomotului, ci mai degraba o stare: atunci cand vantul iti sufla prin par, barca inainteaza pe canalele inguste, nuferii sunt pretutindeni si pasarile zboara deasupra ta, asta inseamna liniste acolo si pe cuvant ca iti umple sufletul. Mi-a placut in Delta, a fost altfel decat in vacantele exotice, city break-urile agitate sau zilele pline de activitati. Delta e pentru liniste, frumos si reflectie. O plimbare cu barca rezolva orice problema, crede-ma!

Iti spuneam la inceput ca e greu sa te mobilizezi pentru o vacanta, sa cauti cazare, transport si parca simti ca iti trece cheful pana rezolvi toate detaliile. Noi am fost norocosi, cei de la agentia Discovery s-au ocupat de toate detaliile si iata cum o dorinta a devenit o realitate frumoasa pret de 2 zile. In caz ca iti vine chef de duca, eu zic sa ii intrebi si pe ei, poate au ceva oferte faine, de fapt, sigur au!